Digitálne obslužné miesta
PosAm prináša riešenia, ktoré umožňujú digitalizáciu obslužných miest klientov.
PosAm bSign a PosAm dScan významne zrýchľujú proces spracovania dokumentov, odstraňujú potrebu papiera, šetria náklady a eliminujú chybovosť manuálneho spracovania dokladov.
Riešenia vlastnoručného digitalizovaného podpisu (bSign) a snímania a overovania dokladov (dScan) sú navzájom komplementárne technológie, ktoré sa pri obsluhe klientov vzájomne dopĺňajú.
PosAm bSign
Vlastnoručný podpis sa aj v súčasnosti často používa na overovanie identity osôb a autorizáciu dokumentov, napríklad zmlúv, transakcií, šekov, protokolov a podobne. V mnohých prípadoch je potreba vlastnoručného podpisu jedinou prekážkou úplnej digitalizácie spracovania dokumentov a automatizácie procesov.
Riešenie PosAm bSign transformuje tradičný proces overovania identity a podpisovania dokumentov tak, aby vyhovoval požiadavkám digitálnej éry. Umožňuje spoľahlivú autorizáciu tým, že podpisové zariadenie sníma nielen grafickú podobu podpisu, ale aj jeho fyzikálne vlastnosti.
Autorizácia osôb a podpisovanie dokumentov sú dve nezávislé operácie, takže klient môže technológiu využiť variantne na:
- autorizáciu osôb,
- podpisovanie dokumentov,
- autorizáciu osôb a podpisovanie dokumentov.
Riešenie bSign Proxy umožňuje jednoduché nasadenie odladeného produktu postaveného na technológiách spoločnosti Namirial a integračných služieb PosAm.
Zisti viac
Medzi hlavné benefity digitalizovaného podpisu patrí hlavne odstránenie papiera, overovanie osôb, minimálne nároky na zmenu procesov a vytvorenie podpísaného dokumentu.
Zisti viac
PosAm dSCAN
Pri obsluhe klientov je štandardným postupom overenie ich identity na základe identifikačných dokladov (napr. občiansky preukaz, cestovný pas, vodičský preukaz). Okrem overenia zhody medzi osobou, ktorá doklad predkladá a údajmi na samotnom doklade je v mnohých prípadoch potrebné overiť aj pravosť vydaného dokladu.
Riešenie PosAm dScan umožňuje pracovníkovi obslužného miesta prostredníctvom špecializovaného hardvéru a softvéru vykonať:
- nasnímanie údajov z dokladu
- skenovanie dokladu
- overenie pravosti dokladu
Bežnou praxou na trhu skenovania dokladov sú tzv. štrbinové čítačky. Sú to samostatné zariadenia, alebo čítačky spojené s klávesnicami. Toto riešenie je bežne používané u pracovníkov na prepážkach (napr. banky, poisťovne, hotely).
Zisti viac
Hlavné benefity skenovania a overovania identifikačných dokladov patrí odstránenie manuálnych chýb, odstránenie papiera, eliminácia podvodov, zrýchlenie procesu overovania osôb a minimálne nároky na zmenu procesov.
Zisti viac
bSign Proxy
Riešenie bSign Proxy umožňuje jednoduché nasadenie odladeného produktu postaveného na technológiách spoločnosti Namirial a integračných služieb PosAm.
bSign Proxy
bSign proxy predstavuje systém, ktorý môže byť umiestnený v infraštruktúre zákazníka, alebo v cloude. Systém je integrovaný so systémami zákazníka – Document Management Systémom (DMS) a Customer Relationship Managment (CRM) alebo predajným systémom. CRM alebo predajný systém zasiela do bSign Proxy dokumenty určené na podpis vo forme PDF.
V bSign Proxy prebieha podpis vlastnoručným digitálnym podpisom a jeho následné zapečatenie. Takto zapečatený dokument je zaslaný do DMS zákazníka. Ďalej sa dokument spracováva rovnakým spôsobom, ako digitalizovaná kópia papierového dokumentu.
Obslužné miesta
Obslužné miesta zákazníka sú vybavené vhodnými zariadeniami, softvérom na nasnímanie podpisu Namirial a konektivitou k bSign Proxy. Na zariadení je prostredníctvom jedinečne vygenerovanej url následne zobrazený dokument na podpis, ktorý sa nachádza na bSign Proxy.
Klient prostredníctvom vhodného zariadenia do dokumentu vloží svoj podpis. V prípade zabezpečenia internetového pripojenia, technológia pracuje aj v teréne (napr. pre podomových predajcov a pod.).
PosAm uvedené riešenie implementuje v časovom horizonte do dvoch mesiacov. V prípade záujmu PosAm dodá aj vhodné zariadenia pre zabezpečenie podpisovania.
bSign Kuriér
Riešenie ponúka možnosť digitálneho doručovania dokumentov prostredníctvom kuriérov vybavených podpisovým zariadením. Riešenie predstavuje alternatívu k doručovaniu papierových dokumentov. PosAm je poskytovateľom služby, ktorý zabezpečí presun dokumentu od zákazníka ku kuriérovi. Kuriér následne dokument doručí klientovi na podpis.
PosAm pre zákazníka zriadi službu. Prepojí systém bSign kuriér so zákazníckymi systémami a zákazník si následne objednáva od kuriéra službu doručenia rovnakým spôsobom, ako to robí pri papierových dokumentoch.
Riešenie bSign kuriér je postavené ako služba, takže od zákazníka si nevyžaduje žiadny nákup infraštruktúry, licencií alebo hardvéru. Zákazník po uhradení zriaďovacieho poplatku platí len za doručenie dokumentu, čiže platí len za reálnu spotrebu služby.
Riešenie je kompletne multitenantné a umožňuje viacerým zákazníkom využívať toho istého kuriéra. V prípade záujmu je možné prispôsobiť podpisovú aplikáciu dizajnu značky zákazníka.
Štandardné zaradenie zákazníka do systému bSign kuriér trvá približne jeden mesiac (dĺžka závisí od miery potrebnej integrácie a požadovanej customizácie).
Odstránenie papiera
Využívanie PosAm bSign môže úplne eliminovať nutnosť v existujúcich procesoch podpisovania dokumentov používať ich tlačenú podobu. Odstránenie papiera vďaka využívaniu bSign technológie a úprave existujúcich procesov zákazníkovi poskytne:
- zníženie nákladov, ktoré doteraz boli spojené s tlačou, presunom, spracovaním a digitalizáciou, archiváciou a skartáciou papierových dokumentov.
- ekologické fungovanie smerujúce k dlhodobej udržateľnosti.
- zrýchlenie procesov a úsporu času pri obsluhe klientov, čo vedie k vyššej produktivite pracovníkov a vyššej spokojnosti klientov
Overovanie osôb
Využívanie biometrického vlastnoručného podpisu predstavuje dodatočné zvýšenie bezpečnosti pri obsluhe klientov. Dodnes používané overovanie osôb, pomocou dokladu, vizuálnej kontroly osoby a jej podpisu, je možné doplniť o technológiu overenia biometrického vzoru podpisu. Týmto spôsobom je možné odstrániť ľudské chyby alebo nedostatočnú kvalifikáciu personálu pri overovaní podpisu a takmer úplne eliminovať riziká spojené s podvodným správaním klientov.
Automatická validácia podpisu voči podpisovému profilu je vďaka použitým technológiám a využívaniu biometrických charakteristík podpisu na kvalitatívne porovnateľnej, alebo aj vyššej úrovni ako pri posudzovaní grafológom. Samotný podpis je možné overiť voči podpisovému vzoru nezávisle od toho, či ide o overenie osoby v reálnom čase, alebo overenie podpisu v dokumente.
Minimálne nároky na zmenu procesov
Vlastnoručný digitalizovaný podpis len v malej miere ovplyvňuje potreby zmeny aktuálnych procesov spojených s podpisovaním dokumentov. Zjednodušene môžeme povedať, že v danom procese len odstránime nutnosť tlače a podpísania papierového dokumentu. Klientovi je namiesto papierového dokumentu predložená jeho elektronická verzia, pričom mu podpisové zariadenie (podpisová podložka, tablet, vhodné mobilné zariadenie) slúžia na podpísanie dokumentu. Okrem minimálnych zmien na strane procesov u zákazníka je vlastnoručné digitálne podpisovanie prirodzené aj pre samotných klientov, keďže je to činnosť, ktorú ľudia vykonávajú prirodzene a nevyžaduje si žiadne zvýšené technické znalosti.
Vytvorenie podpísaného dokumentu
Pri vytváraní elektronických dokumentov podpísaných vlastnoručným podpisom sú do dokumentu vložené okrem grafickej interpretácie podpisu aj jeho biometrické parametre a celý dokument je následne zabezpečený proti zmenám/úpravám. Ktokoľvek, kedykoľvek a kdekoľvek môže overiť integritu dokumentu a v prípade potreby je možné skontrolovať vložený podpis voči podpisovému vzoru. Naďalej zostáva možnosť vytlačiť takýto elektronický dokument s už vloženým vlastnoručným podpisom.
Čítačky dokladov MRZ
Pracovník jednoduchým pretiahnutím dokladu cez štrbinovú čítačku získa takmer okamžite sadu údajov v tzv. MRZ zóne dokladov.
Tieto údaje sú väčšinou následne prenesené do CRM systému a priamo otvoria zložku klienta, ktorého doklad bol načítaný.
Implementácia riešenia je veľmi jednoduchá a nevyžaduje si ďalšie dodatočné náklady.
Skenery dokladov
Skener dokladov štandardne umožňuje obojstranné skenovanie dokladu. Pracovníkovi overujúcemu doklad je následne zobrazená jeho naskenovaná verzia. Skenery využívané v riešeniach PosAm umožňujú zároveň aj doklad presvietiť a zobraziť jeho bezpečnostné prvky. Súčasťou je aj OCR funkcionalita, ktorá umožňuje vyťažiť údaje z dokladov. Vďaka tejto kombinácií je napr. možné využiť aj špecializovaný softvér Acuant, ktorý dokáže overiť pravosť uvedeného dokladu.
Vyťažené údaje z dokladov ponúkajú možnosť ich dodatočného overovania automatizovanými systémami a kontrolami (napr. upozornenie na dátum platnosti dokladu, overenie dokladu voči databáze ukradnutých dokladov MVSR a pod.).
Implementácia štandardného riešenia je v podstate zhodná s implementáciou čítačiek. V prípade pokročilejších funkcionalít a overovacieho softvéru dodanie závisí od komplexnosti zákazníka a jeho špecifických požiadaviek.
Odstránenie manuálnych chýb
Využívanie PosAm dScan eliminuje ľudský faktor pri prepisovaní údajov z dokumentu. Naskenované údaje z dokumentu sú zároveň zobrazené na monitore obsluhy, čo zjednodušuje ich kontrolu a prácu s nimi.
Odstránenie papiera
Skenovanie odstraňuje potrebu kopírovania dokladov alebo vypĺňania formulárov. Po naskenovaní dokumentu je možné údaje z neho získané vďaka OCR jednoduchou integráciou previesť do zákazníckych systémov ako sú napr. CRM systémy.
Eliminácia podvodov
Špecializovaný hardvér a softvér umožňuje získať aj informácie o bezpečnostných prvkoch a overiť tak pravosť dokladov. Zákazníci sú tak schopní predchádzať možných škodám spôsobeným podvodným konaním.
Zrýchlenie procesu overovania osôb
Skenovanie dokladov zaberá rádovo jednotky sekúnd a eliminuje prepisovanie údajov z nich vďaka prepojeniu so systémami zákazníka. V niektorých prípadoch je vďaka využitiu tejto technológie možné zabezpečiť aj samoobslužné spôsoby overovania klientov.
Minimálne nároky na zmenu procesov
Pri implementácii overovacej technológie je požadovaná minimálna zmena procesu. Technológia zákazníkovi umožňuje zdigitalizovať tak potrebné informácie z dokladov ako aj následnú prácu s nimi (napr. vloženie do potrebných systémov zákazníka) v rovnakom režime ako doteraz, ale oveľa efektívnejšie.