back

Dátové centrum obcí a miest

Charakteristika zákazníka

Zadávateľom projektu DCOM je združenie DEUS (DataCentrum elektronizácie územnej samosprávy Slovenska), ktoré založili spoločne Združenie miest a obcí Slovenska a Ministerstvo financií Slovenskej republiky. Hlavným predmetom činnosti DEUS je vytvárať lepšie podmienky pre využívanie informačných technológií v samospráve, čomu projekt DCOM výrazne napomôže.

Manažérske zhrnutie

Cieľom projektu DCOM (Dátové centrum obcí a miest) je zmeniť súčasný stav poskytovania služieb samospráv na úroveň výrazne znižujúcu administratívnu záťaž občana, podnikateľa, samosprávy aj samotných pracovníkov.

Predmetom projektu DCOM je vybudovať dátové centrum, ktoré bude poskytovať mestským a obecným úradom potrebné aplikácie ako službu, zabezpečí ich integráciu s informačnými systémami verejnej správy a zároveň sprostredkuje prístup k elektronickým službám samosprávy širokej verejnosti. Lídrom konorcia, ktoré buduje riešenie DCOM, je spoločnosť PosAm, člen Deutsche Telekom Group

Ciele a požiadavky

V rámci projektu DCOM bude k dispozícií balík softvérových riešení pre zefektívnenie práce obecných úradov a sprístupnenie elektronických služieb samosprávy občanom. Tieto riešenia budú poskytované samosprávam prostredníctvom špecializovaného dátového centra spôsobom „softvér ako služba“. Súčasťou projektu je aj dodávka potrebnej IT techniky pre obecné úrady a jej následná údržba a starostlivosť o používateľov. Obce tak budú mať k dispozícií komplexný balík služieb, ktorý pokryje ich potreby a odbremení ich
od výraznej časti starostlivosti o IT.
Súčasťou projektu je:

  • vytvorenie a implementácia elektronických služieb samosprávy (eSlužby), ktoré budú používateľom k dispozícií prostredníctvom web portálov.
  • plošné rozšírenie na obce a mestá.

Riešenie

V rámci projektu pôsobí PosAm v úlohe systémového integrátora zodpovedného za:

  • vybudovanie infraštruktúry pre prevádzku všetkých informačných systémov
    v podobe robustného a vysoko dostupného dátového centra na báze cloud konceptu.
  • integrácie zabezpečujúce prepojenie DCOM na referenčné registre (Register fyzických osôb, Register právnických osôb, Kataster, Register adries a iné) a vybrané informačné systémy verejnej správy,
  • koexistenciu DCOM a súčasných informačných systémov obcí, aby z pohľadu obce išlo o komplexnú a virtuálne jednotnú biznis službu,
  • podporné moduly pre samotnú prevádzku celého riešenia zahŕňajúce softvér
    pre pracovníkov podpory a call-centra, systém pre riadenie vzťahov s obcami, billing, riadenie prístupov a práv, vnútorné úložisko súborov, znalostná báza a elektronické vzdelávanie,
  • údržbu a bezproblémovú prevádzku celého riešenia vrátane prevádzky a údržbu HW datacentra, údržbu softvérových riešení, podporu koncových zariadení obcí
    a zabezpečenie služieb call centra pre koncových používateľov obcí.

Výsledky a prínos

DCOM podstatne zvýši úroveň vybavenosti obecných úradov IT infraštruktúrou, významne zlepší možnosti využívania informačných technológií pre pracovníkov úradov, občanov
a pre celú verejnú správu, ale najmä sprístupní elektronické služby pre občanov.
V skratke DCOM zabezpečí:

  • Nový hardvér aj softvér v jednom balíku.
    Obce a mestá získajú nové počítače, notebooky a tlačiarne. Všetko predinštalované potrebným softvérom – stačí ich zapojiť a začať používať. Súčasťou služby
    je aj profesionálna podpora používateľov prostredníctvom call-centra.
  • Všetky služby elektronizované a prepojené.
    Vďaka elektronickým službám a ich prepojeniu na ďalšie systémy verejnej správy, najmä na centrálne registre, bude práca zamestnancov samosprávy jednoduchšia, ľahšia, pohodlnejšia a požiadavky budú vybavené rýchlejšie. Tieto moderné systémy sa stanú dostupnými aj pre malé obce.
  • Zhoda s legislatívnymi požiadavkami.
    DCOM vyhovuje slovenskej a európskej legislatíve, takže obce majú istotu, že majú splnené všetky relevantné zákonné povinnosti.
  • Viac služieb občanom.
    Služby dostupné 24 hodín 7 dní v týždni prostredníctvom internetu umožnia obyvateľom pohodlne vybaviť väčšinu agendy z domova alebo aj na cestách, a v čase ktorý im bude vyhovovať.

Vyjadrenie zákazníka

“DCOM podstatne zvýši úroveň vybavenosti obecných úradov IT infraštruktúrou, významne zlepší možnosti využívania informačných technológií pre pracovníkov úradov, občanov a pre celú verejnú správu, ale najmä sprístupní elektronické služby pre občanov. ”

Hlavné prínosy riešenia

  • Nový hardvér a softvér v jednom balíku.
  • Všetky služby sú elektronické a prepojené.
  • Profesionálna podpora pre uživateľov.
  • Zabezpečená zhoda s legislatívnymi požiadavkami

Ďalšie referencie

Digitalizovaný vlastnoručný podpis v Generali
Digitalizovaný vlastnoručný podpis v Generali
Hitachi diskové polia v Privatbanke
Hitachi diskové polia v Privatbanke
Najnovšia generácia storage od Hitachi Vantara v Tatra banke
Najnovšia generácia storage od Hitachi Vantara v Tatra banke

Môžeme, prosím, používať cookies?

Na fungovanie našej webovej stránky používame nevyhnutné cookies umožňujúce realizovať základné funkcionality webovej stránky. Tieto cookies môžete zakázať zmenou nastavení Vášho internetového prehliadača, čo však môže ovplyvniť fungovanie webovej stránky. Radi by sme tiež využívali dobrovoľné cookies ktoré nám pomôžu zlepšiť fungovanie našej webovej stránky.

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.